Sportmassage

Sportmassage is geschikt voor beginnende en ervaren sporters en niet-sporters.

Door verschillende oorzaken, zoals stress, dagelijkse inspanning en sporten, kan de stofwisseling in de spieren verstoord raken. Vocht en afvalstoffen hopen zich op in de spier(en). Dit kan klachten geven zoals spierstijfheid, spierverhardingen, spierkramp en/of vermoeide spieren. Het lichaam zal zelf proberen het vocht en de afvalstoffen af te voeren, maar vaak blijven er toch wat afvalstoffen en vocht opgehoopt in de spier achter. Deze resten worden ‘knopen’  en kunnen zich uiteindelijk ontwikkelen tot ontstekingen. Hierdoor wordt het lichaam minder belastbaar en is er meer kans op blessures.

Vooral bij hoge belasting en bij beginnende sporters, bij wie het lichaam niet ingesteld is om meer afvalstoffen af te voeren, is de kans groot dat er klachten ontstaan.

Een sportmassage, 1x per 3 a 4 weken, voor sporters met hoge belasting en voor beginnende sporters kan er al voor zorgen dat de kans op blessures drastisch daalt.

Sportmassage kan ook preventief worden toegepast, als onderhoudsbeurt voor je spieren.

Sportmassage heeft als doel de spieren in goede/betere conditie te brengen en de gezondheid te verbeteren.

Door sportmassage wordt de doorbloeding van de spieren gestimuleerd. De afvoer van afvalstoffen en vocht uit de spieren wordt verbeterd. Spieren zullen weer voldoende zuurstof en voedingsstoffen krijgen. Hierdoor is een sneller herstel mogelijk en kunnen blessures worden voorkomen.

Sportmassage is iets steviger dan ontspanningsmassage en is meer op de spiergroepen gericht. De spiergroepen worden op diverse manieren gemasseerd, o.a. met effleurages (strijkingen) en petrisages (knedingen), maar ik gebruik ook technieken van de freehandsmassage.

Deze massage zal toch ook een heerlijke ontspanning geven voor lichaam en geest.

Klik hier om te kijken of u een sportmassage mag ondergaan.